De uitdagingen van werken met verschillende cliënten met uiteenlopende behoeften
Werken in de thuiszorg is een dankbare taak. Medewerkers dragen door het ondersteunen in het huishouden bij aan een stukje levensgeluk van de cliënt. ThuiszorgInHolland is een dienstverlenende instelling, waarbij het welzijn en welbevinden van de cliënten voorop staat. Maar wat zijn nu de uitdagingen van werken met verschillende cliënten met uiteenlopende behoeften?
Sociale vaardigheden zijn van groot belang
Als medewerker in de thuiszorg kom je in aanraking met veel verschillende cliënten. Elk met hun eigen persoonlijkheid en behoeften. Daarom is het belangrijk dat je beschikt over goede sociale vaardigheden en oog hebt voor het welzijn van de cliënt. Je werkt zelfstandig en volgens de afspraken met de cliënt en de richtlijnen die je vanuit ThuiszorgInHolland ontvangt.
Flexibele werktijden en beschikbaarheid
De ondersteuning wordt gewoonlijk verleend van maandag tot en met vrijdag tussen 07:30 en 17:00 en zaterdagochtend tussen 07:30 en 12:00. Als medewerker geef je zelf aan welke vaste dagdelen je beschikbaar bent en aan de hand daarvan worden cliënten ingeroosterd. Bovendien is er de mogelijkheid om extra uren te werken naast vaste cliënten en kun je bij beschikbaarheid ook ingeroosterd worden ter vervanging van een (zieke) collega.
Wijkgericht werken en medewerkersportaal
ThuiszorgInHolland werkt wijkgericht en dat betekent dat de meeste cliënten dicht in de buurt wonen. Je zult vanaf je woonadres direct naar de cliënten gaan en hoeft niet langs kantoor. Dit leer je via de TIH Academie, een online platform met nuttige informatie over werken in de thuiszorg. Op jouw eigen medewerkersportaal kun je onder andere het werkrooster inzien, evenals wanneer je naar welke cliënt toe gaat en waar de cliënt woont.
Contact met ThuiszorgInHolland
Wil je graag aan de slag als medewerker huishoudelijke hulp in de thuiszorg? Bekijk dan onze website https://thuiszorginholland.nl/werken-bij/ voor meer informatie over onze vacatures en hoe je kunt solliciteren. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via de live chat op https://thuiszorginholland.nl/contact/.
FAQ
Wat is het doel van huishoudelijke ondersteuning bij ThuiszorgInHolland?
Iedere cliënt ontvangt een aantal uren in de week huishoudelijke ondersteuning. Het doel van de werkzaamheden is het realiseren van een schoon en leefbaar huis.
Wat zijn de werktijden als medewerker huishoudelijke hulp?
De ondersteuning wordt gewoonlijk verleend van maandag tot en met vrijdag tussen 07:30 en 17:00 en zaterdagochtend tussen 07:30 en 12:00.
Wat zijn de voordelen van werken als medewerker huishoudelijke hulp bij ThuiszorgInHolland?
Bij ThuiszorgInHolland kun je zelfstandig werken en zo jouw sociale vaardigheden optimaliseren. Je werkt dicht bij huis en hebt flexibele uren. Bovendien kun je via onze TIH Academie jouw kennis en kunde verbeteren en hebben we een gezellig team waarin je je thuis kunt voelen.