Hoe ga je om met onverwachte situaties of noodgevallen tijdens je werk als huishoudelijke hulp?
Als huishoudelijke hulp ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van cliënten in het huishouden. Hierbij kun je geconfronteerd worden met onverwachte situaties of noodgevallen. Het is belangrijk om te weten wat je moet doen en hoe je hiermee omgaat. Hieronder geven we je graag enkele tips om je voor te bereiden op deze situaties.
Zorg dat je op de hoogte bent van eventuele medische aandoeningen van de cliënt
Als huishoudelijke hulp heb je vaak veel contact met de cliënt. Het is daarom belangrijk om op de hoogte te zijn van eventuele medische aandoeningen die de cliënt heeft. Zo ben je voorbereid op mogelijke noodgevallen en weet je hoe je moet handelen in geval van nood.
Blijf kalm en ondersteun de cliënt
In geval van een noodgeval is het belangrijk om rustig te blijven en de cliënt te ondersteunen. Bel indien nodig de hulpdiensten en volg de instructies op. Geef de cliënt het gevoel dat hij of zij niet alleen is en dat je er voor hem of haar bent. Breng ook het kantoor van TIH op de hoogte.
Neem contact op met je leidinggevende
Als huishoudelijke hulp ben je in dienst bij ThuiszorgInHolland en heb je een leidinggevende. Het is belangrijk om in geval van noodgevallen contact op te nemen met je leidinggevende zodat hij of zij op de hoogte is van de situatie. Je leidinggevende kan je ook ondersteunen en adviseren hoe je het beste kunt handelen.
Zorg voor goede communicatie met de cliënt en zijn of haar familie
Een goede communicatie met de cliënt en zijn of haar familie is van groot belang. Zorg ervoor dat je duidelijk communiceert over de situatie en hoe je hiermee omgaat. Dit geeft de cliënt en zijn of haar familie een gevoel van vertrouwen en veiligheid.
Bij ThuiszorgInHolland vinden we het belangrijk dat onze huishoudelijke hulpen met zorg en aandacht hun werk doen. Dankbaar werk. Veel van onze medewerkers ervaren het werken als een dankbare taak. Je draagt door het ondersteunen in het huishouden bij aan een stukje levensgeluk van de cliënt. Een schoon en leefbaar huis. Iedere cliënt ontvangt een aantal uren in de week huishoudelijke ondersteuning. Het doel van de werkzaamheden is het realiseren van een schoon en leefbaar huis. Dienstverlenende instelling. Je vindt het fijn om cliënten te ondersteunen, huishoudelijk werk gaat je goed af en je hebt oog en aandacht voor het welzijn en welbevinden van de cliënten.
Je werkt zelfstandig en bij ThuiszorgInHolland hebben we zeer flexibele parttime banen. Je geeft zelf aan welke vaste dagdelen je beschikbaar bent en aan de hand daarvan roosteren wij cliënten in. Naast vaste cliënten waar je wekelijks of 2-wekelijks komt, is er altijd de mogelijkheid om extra uren te werken. Wijkgericht werken wordt toegepast en dat wil zeggen dat de meeste cliënten dicht in de buurt wonen. Je zult vanaf je woonadres direct naar de cliënten gaan en hoeft niet langs kantoor. Veel van onze medewerkers doen dit op de fiets, hiervoor ontvang je een dagvergoeding. Op jouw eigen medewerkersportaal kun je onder andere het werkrooster inzien. Wanneer je naar welke cliënt toe gaat en waar de cliënt woont. En je kunt jouw kennis en kunde zelfstandig optimaliseren via onze TIH academie.
Neem contact met ons op
Heb je interesse om als huishoudelijke hulp aan de slag te gaan bij ThuiszorgInHolland? Neem dan contact met ons op via een e-mail naar info@thuiszorginholland.nl of bel ons op 088 – 99 11 300.
FAQs
1. Hoe werken de werktijden bij ThuiszorgInHolland?
De ondersteuning wordt gewoonlijk verleend van maandag tot en met vrijdag tussen 07:30 en 17:00 en zaterdagochtend tussen 07:30 en 12:00.
2. Worden medewerkers bij ThuiszorgInHolland ingeroosterd volgens hun beschikbaarheid?
Ja, wij proberen zo goed mogelijk aan jouw beschikbaarheid tegemoet te komen. Mocht je nog beschikbare uren over hebben naast jouw vaste cliënten dan kunnen we je inroosteren ter vervanging van een (zieke) collega. Uiteraard kun je dit tijdig inzien in het werkrooster.
3. Wat is wijkgericht werken en hoe werkt dit bij ThuiszorgInHolland?
Wijkgericht werken betekent dat de meeste cliënten dicht in de buurt wonen. Je zult vanaf je woonadres direct naar de cliënten gaan en hoeft niet langs kantoor. Veel van onze medewerkers doen dit op de fiets, hiervoor ontvang je een dagvergoeding.