Een veelgestelde vraag

De voordelen van werken als huishoudelijke hulp in de thuiszorg

De voordelen van werken als huishoudelijke hulp in de thuiszorg

 

Werken in de thuiszorg

ThuiszorgInHolland is blij met kanjers zoals jij! Samen met betrokken collega’s zorg je ervoor dat kwetsbare mensen zo lang mogelijk zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. Bij ThuiszorgInHolland dragen we allemaal bij aan een schone en veilige leefomgeving voor deze, veelal oudere, doelgroep.

De voordelen van werken in de thuiszorg

Dankbaar werk

Vele medewerkers ervaren het werken als een dankbare taak. Door het ondersteunen in het huishouden draag je bij aan een stukje levensgeluk van de cliënt. Het gevoel dat je van waarde bent, is onbetaalbaar.

Een schoon en leefbaar huis

Bij ThuiszorgInHolland ontvangt iedere cliënt een aantal uren in de week huishoudelijke ondersteuning. Het doel van deze werkzaamheden is het realiseren van een schoon en leefbaar huis. Als huishoudelijke hulp vervul jij hierin een belangrijke rol.

Dienstverlenende instelling

Als huishoudelijke hulp vind je het fijn om cliënten te ondersteunen, huishoudelijk werk gaat je goed af en je hebt oog en aandacht voor het welzijn en welbevinden van de cliënt. Sociale vaardigheden zijn dan ook van groot belang bij deze functie.

Flexibele werktijden

Bij ThuiszorgInHolland heb je een flexibele, parttime baan. Je geeft zelf aan welke vaste dagdelen je beschikbaar bent. Aan de hand daarvan roosteren wij cliënten in. Naast vaste cliënten waar je wekelijks of 2-wekelijks komt, is er altijd de mogelijkheid om extra uren te werken.

Wat kan je verwachten bij ThuiszorgInHolland?

Wijkgericht werken

Veel van onze cliënten wonen dicht in de buurt. Je zult vanaf je woonadres direct naar de cliënten gaan en hoeft niet langs kantoor. Veel van onze medewerkers doen dit op de fiets, hiervoor ontvang je een dagvergoeding.

Zelfstandig werken

Je werkt zelfstandig, volgens de afspraken met de cliënt en de richtlijnen die je vanuit ThuiszorgInHolland ontvangt. Onze zorgcoördinatoren en kantoormedewerkers helpen je bij eventuele vragen.

Medewerkersportaal en TIH Academie

Op jouw eigen medewerkersportaal kun je onder andere het werkrooster inzien en bijhouden wanneer je naar welke cliënt toe gaat en waar de cliënt woont. Je kunt daarnaast jouw kennis en kunde zelfstandig optimaliseren via de TIH Academie, een online platform met nuttige informatie over werken in de thuiszorg.

Enthousiast geworden? Solliciteer!

Laat je informeren, enthousiasmeren en solliciteer! Beschik jij over de benodigde vaardigheden en een flexibele instelling? Dan verwelkomen wij jou graag binnen ons team. Kijk voor meer informatie over het werken bij ThuiszorgInHolland op onze website.

 

Vragen

Wat zijn de werktijden bij ThuiszorgInHolland?

De ondersteuning wordt gewoonlijk verleend van maandag tot en met vrijdag tussen 07:30 en 17:00 en zaterdagochtend tussen 07:30 en 12:00

Wat is de beschikbaarheid van ThuiszorgInHolland?

Wij proberen zo goed mogelijk aan jouw beschikbaarheid tegemoet te komen. Mocht je nog beschikbare uren over hebben naast jouw vaste cliënten dan kunnen we je inroosteren ter vervanging van een (zieke) collega. Uiteraard kun je dit tijdig inzien in het werkrooster.

Hoe kan ik contact opnemen met ThuiszorgInHolland?

Voor meer informatie kun je contact opnemen via de live chat, via e-mail: info@thuiszorginholland.nl of telefonisch op 088 – 99 11 300.

 

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!

 

Wil je dit onderwerp op je gemak nalezen? Dat kan! Download dan hieronder het PDF document.

Gerelateerde veelgestelde vragen

Hoe ThuiszorgInHolland de werkdruk reguleert voor een gezonde werk-privé balans

ThuiszorgInHolland biedt huishoudelijke ondersteuning aan cliënten door het hele land. Veel van onze medewerkers ervaren dit werk als dankbaar, omdat zij bijdragen aan een stukje levensgeluk van de cliënt. Om ervoor te zorgen dat onze medewerkers gezond en tevreden blijven, hanteren we een aantal maatregelen om de werkdruk te reguleren. Zo kun jij als huishoudelijke hulp bij ThuiszorgInHolland een gezonde werk-privé balans behouden.

Flexibiliteit in werktijden en roosters

ThuiszorgInHolland biedt een flexibele, parttime baan aan huishoudelijke hulpen. Jij geeft aan welke vaste dagdelen je beschikbaar bent, en op basis daarvan worden cliënten ingeroosterd. Naast vaste cliënten waar je wekelijks of 2-wekelijks komt, is er altijd de mogelijkheid om extra uren te werken. We proberen zo goed mogelijk aan jouw beschikbaarheid tegemoet te komen, en je kunt zelfstandig jouw werkrooster inzien via ons Medewerkersportaal.

Wijkgericht werken

Je gaat als huishoudelijke hulp direct vanuit jouw woonadres naar cliënten toe, waardoor je vaak op de fiets naar het werk kunt. De (meeste) cliënten wonen namelijk dicht bij jou in de buurt. Dit draagt bij aan een gezonde werk-privé balans, omdat je geen reistijd hebt en geen extra kantoortijd nodig hebt. Je werkt zelfstandig volgens de richtlijnen die je vanuit ThuiszorgInHolland ontvangt, maar onze zorgcoördinatoren en kantoormedewerkers helpen je bij vragen.

Voldoende beschikbare uren

Om de werkdruk te reguleren en jouw werk-privé balans gezond te houden, proberen we bij ThuiszorgInHolland zoveel mogelijk aan te sluiten op jouw beschikbaarheid. Mocht je nog beschikbare uren over hebben naast jouw vaste cliënten, dan kunnen we je inroosteren ter vervanging van een (zieke) collega. Deze extra uren zijn dus geheel vrijblijvend.

Een persoonlijke benadering

ThuiszorgInHolland heeft een dienstverlenende instelling, en we vinden het belangrijk dat jij als huishoudelijke hulp zowel ondersteuning als persoonlijke aandacht biedt aan de cliënt. We werken daarom met wijkteams, waardoor je collega’s hebt waar je op terug kunt vallen. Ook kun je jouw kennis en kunde zelfstandig optimaliseren via onze TIH Academie, een online platform met nuttige informatie over werken in de thuiszorg.

Conclusie

Bij ThuiszorgInHolland doen we er alles aan om jou als huishoudelijke hulp een gezonde werk-privé balans te laten behouden. We bieden flexibiliteit in werktijden en roosters, wijkgericht werken, voldoende beschikbare uren en een persoonlijke benadering. Zodat jij als huishoudelijke hulp optimaal kunt functioneren.

Dankbaar werk

Veel huishoudelijke hulpen bij ThuiszorgInHolland ervaren het werken als een dankbare taak. Je draagt immers bij aan een stukje levensgeluk van de cliënt, door het ondersteunen in het huishouden. Iedere cliënt ontvangt een aantal uren huishoudelijke ondersteuning in de week, waarbij het doel is om een schoon en leefbaar huis te realiseren. Hierbij zijn jouw sociale vaardigheden van groot belang.

Contact

Wil jij graag werken als huishoudelijke hulp bij ThuiszorgInHolland? Neem dan contact met ons op via Live chat op onze contactpagina.

Live chat

De juiste huishoudelijke ondersteuning kan bijzonder belangrijk zijn om een cliënt zo lang mogelijk zelfstandig te laten wonen. Want sommige cliënten hebben net iets meer hulp dan andere cliënten nodig om in de samenleving mee te doen.

Zij hebben vaak begeleiding nodig om hun huishouden structuur te geven, aangezien zij dit niet zelf meer kunnen doen. Denk hierbij aan cliënten met een verstandelijke beperking, psychiatrische problemen of beginnende dementie.

Als er een ondersteuning bij het huishouden nodig is, dan kan dit via de gemeente aangevraagd worden. De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) zorgt er immers via de gemeente voor dat mensen zo lang mogelijk in hun huis kunnen blijven wonen.

Er zijn voor dat doel drie categorieën van huishoudelijke ondersteuning:

Categorie 1. Huishoudelijke ondersteuning (HO) of Huishoudelijke hulp 1 (HH1)
Dit is enkel een ondersteuning bij het schoonmaken van een woning. Deze ondersteuning kan uit licht of zwaar huishoudelijk werk bestaan. Maar ook de verzorging van bijvoorbeeld was- en strijkgoed.

Categorie 2. Huishoudelijke ondersteuning plus (HO+) of Huishoudelijke hulp 2 (HH2)
Bij deze ondersteuning is er naast de standaard huishoudelijke ondersteuning ook mogelijk een specifieke hulp bij de organisatie van een huishouding of wellicht extra hulp bij de verzorging van kinderen.

Categorie 3. Huishoudelijke ondersteuning zorgstudio (HOZ)
Deze categorie geldt alleen voor personen die in een verzorgingshuis zelfstandig een kamer huren. Deze ondersteuning is dan enkel een zorg in natura. De zorgaanbieder bepaalt in dit geval hoe er zorg verstrekt wordt en zorgt daarbij ook voor de administratie.

Bij de HO+ ondersteuning wordt er actief geholpen een huishouden te organiseren. De thuishulp denkt in deze gevallen mee over wat er precies in huis moet gebeuren. De huishoudelijke hulp kan in dit geval iemand ook leren hoe bepaalde huishoudelijke klussen uitgevoerd moeten worden. Of helpt mee met het wassen van de kleding.

De huishoudelijke begeleiding zal in dit soort gevallen ook uit het signaleren van bepaalde situaties bestaan. De hulp bij het huishouden functioneert dan ook als ‘de ogen en oren’ van die cliënt. Als de hulp bij het huishouden veranderingen bij deze cliënt of in het huishouden constateert, dan moet dit gemeld worden zodat de juiste hulp voor deze persoon ingezet kan worden.

Enkele omstandigheden waaraan gedacht kan worden is het zien of een persoon zichzelf vervuilt. Of dat er eten in de koelkast ligt wat (ver) over de datum is. Er zou ook geconstateerd kunnen worden dat een individu aan het verzamelen slaat.

Om uw rooster te raadplegen als huishoudelijke hulp bij ThuiszorgInHolland, kunt u inloggen op ons online platform voor medewerkers. Dit platform biedt u toegang tot uw rooster, informatie over cliënten en updates over werken in de thuiszorg.

Uw rooster bevat details over de huishoudelijke ondersteuning die u moet bieden, zoals schoonmaken, ramen lappen binnen en sanitair reinigen. Het is belangrijk om regelmatig uw rooster te controleren om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen.

Mocht u problemen ondervinden bij het inzien van uw rooster of vragen hebben over thuisondersteuning, neem dan contact op met uw leidinggevende of het kantoor van ThuiszorgInHolland. We staan altijd klaar om u te ondersteunen bij uw werk als medewerker thuiszorg.

Bij ThuiszorgInHolland begrijpen we dat ziekte onvermijdelijk is en dat uw gezondheid voorop staat. Als u als huishoudelijke hulp ziek bent en niet in staat bent om te werken, volgt u de volgende stappen:

1.Informeer ThuiszorgInHolland zo snel mogelijk over uw situatie. Neem contact op met uw contactpersoon of de planning van ThuiszorgInHolland en leg uit dat u ziek bent en niet in staat bent om uw thuisondersteuning taken uit te voeren.
2.Zorg voor een doktersverklaring indien nodig, vooral als uw ziekte langer duurt dan verwacht. Houd ThuiszorgInHolland op de hoogte van uw herstelproces.
3.ThuiszorgInHolland zal zorgen voor vervanging. Wij zullen proberen om een andere medewerker thuiszorg te vinden die uw cliënten kan ondersteunen bij hun huishoudelijke ondersteuning en schoonmaaktaken, zoals ramen lappen binnen en sanitair reinigen, tot u weer beter bent en kunt werken.

Bij ThuiszorgInHolland staan we voor kwalitatieve zorg en ondersteuning, en het welzijn van onze medewerkers is voor ons van groot belang. Neem de tijd om volledig te herstellen voordat u weer aan het werk gaat. Als u vragen of zorgen heeft over uw situatie, neem dan gerust contact op met uw contactpersoon bij ThuiszorgInHolland.

Wanneer je op zoekt bent naar een baan in de thuiszorg in de regio Amsterdam. Dan is ThuiszorgInHolland op zoek naar jou! Als huishoudelijke hulp kun je bij ons een fijne, flexibele baan vervullen waarin je cliënten in hun eigen omgeving ondersteunt.
Wij bieden diverse vacatures voor parttime medewerkers en zijn op dit moment per direct op zoek naar mensen die deze verantwoordelijke taak op zich willen nemen.

Als thuiszorg medewerker bij ons maak je deel uit van een hecht team dat zich inzet voor de zorg van onze cliënten.
Je werkt parttime en kunt je uren in overleg met ons inplannen. Hierdoor is het ook mogelijk om deze baan als bijbaan naast je studie of andere activiteiten te vervullen.

Deze baan als huishoudelijke hulp is zeker niet saai. Je bouwt een fijne band op met je cliënten en bent voor hen een vertrouwd gezicht.
Bovendien vinden wij gezelligheid en een grapje maken belangrijk in het werk.

Ben je enthousiast geworden en op zoek naar een vacature in de thuiszorg?
Dan nodigen wij je van harte uit om te solliciteren bij ThuiszorgInHolland.
Het salaris is conform CAO VVT thuiszorg afhankelijk van je ervaring.
Wij kijken ernaar uit om jouw sollicitatie te ontvangen!

Als je op zoek bent naar een baan als huishoudelijke hulp/thuiszorg medewerker/schoonmaker/werkster in Noordenveld, dan is ThuiszorgInHolland een goede optie voor jou.

Bij ons werken we volgens de CAO VVT huishoudelijke hulp, wat betekent dat je verzekerd bent van een goed salaris en arbeidsvoorwaarden.

Hierdoor hoef jij je niet druk te maken over hoeveel je gaat verdienen of hoeveel vakantie je hebt, maar kun je je concentreren op wat echt belangrijk is: de zorg voor de mensen die het nodig hebben.

Als huishoudelijke hulp bij ThuiszorgInHolland werk je flexibel, zodat je je baan kunt combineren met je andere verplichtingen.

Je kunt zelf bepalen wanneer je beschikbaar bent, zodat je altijd voldoende vrije tijd overhoudt.

Daarnaast werk je ook nog eens dicht bij huis, wat betekent dat je niet veel tijd kwijt bent aan reizen en meer tijd overhoudt om te ontspannen.

Met ons werk ben je verzekerd van een goed salaris, variërend van €13,04 tot €16,01 bruto per uur, afhankelijk van je ervaring.

Daarnaast ontvang je ook een fietsvergoeding van €1,37 netto per gewerkte dag en een eindejaarsuitkering van 8,33%.

Hierdoor kun je nog meer geld verdienen, terwijl je beweegt en eindejaar cadeautjes kunt kopen.

Onze thuiszorg medewerkers werken zelfstandig, in overleg met de cliënt en er is altijd een ondersteuningsplan beschikbaar.

Wat vraagt ThuiszorgInHolland? Wonen in Noordenveld, het bezit van een mobiele telefoon met internet, een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en een aanpakker die initiatief neemt, die betrouwbaar, respectvol en behulpzaam is en goed Nederlands verstaat en spreekt.

Dus als je op zoek bent naar een baan als huishoudelijke hulp in Noordenveld, met een uitstekend salaris en goede arbeidsvoorwaarden, dan is ThuiszorgInHolland de perfecte optie voor jou!

Jij bent op zoek naar een baan als huishoudelijke hulp of thuiszorg medewerker in de regio Amsterdam! Bij ThuiszorgInHolland zijn wij op zoek naar jou.
Als huishoudelijke hulp krijg je een goed salaris en werk je flexibel wanneer jij beschikbaar bent.
Het salaris is afhankelijk van jouw ervaring en varieert van €12,25 tot €15,22 bruto per uur, volgens de salarisschaal CAO VVT 2023.
Daarnaast ontvang je 8% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering.
En als jij op de fiets naar je cliënt gaat, krijg je zelfs een fietsvergoeding van €1,33 netto per gewerkte dag.
Dit is de ideale combinatie met jouw studie, gezin, andere bijbaan of spannende hobby’s.

Jij werkt in jouw eigen regio en kunt lekker dicht bij huis werken. Je verstaat en spreekt Nederlands en neemt initiatief.
Als thuiszorgmedewerker maak je echt een verschil voor je medemens.
Jij werkt zelfstandig, in overleg met de cliënt, en hebt een ondersteuningsplan.

Om in aanmerking te komen voor deze vacature als huishoudelijke hulp, moet je wonen in Amsterdam en in het bezit zijn van een mobiele telefoon met internet.
Verder is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) onderdeel van de procedure.

Als jij betrouwbaar, respectvol en behulpzaam bent, dan is ThuiszorgInHolland op zoek naar jou!
Wij zijn per direct op zoek naar huishoudelijke hulp en dit is jouw kans om onderdeel te zijn van ons team van thuiszorgmedewerkers.

De innovaties die het werk van huishoudelijke hulpen in de thuiszorg vergemakkelijken

Huishoudelijke hulpen vormen een belangrijk onderdeel van de thuiszorg. Ze spelen een cruciale rol in het ondersteunen van ouderen en hulpbehoevenden bij het uitvoeren van huishoudelijke taken, waardoor deze personen langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. Maar hoe kunnen deze huishoudelijke hulpen geholpen worden bij het uitvoeren van hun taken? Hieronder bespreken we enkele innovaties die het werk van huishoudelijke hulpen in de thuiszorg vergemakkelijken.

Slimme huishoudelijke apparaten

De opkomst van slimme huishoudelijke apparaten heeft ervoor gezorgd dat het werk van huishoudelijke hulpen een stuk gemakkelijker wordt. Deze apparaten, zoals robotstofzuigers, slimme koelkasten en wasmachines, zijn in staat om taken automatisch uit te voeren, waardoor huishoudelijke hulpen meer tijd krijgen om zich op andere zaken te concentreren.

Apps voor communicatie en planning

Er zijn tegenwoordig tal van apps beschikbaar die kunnen worden gebruikt voor communicatie en planning. Deze apps stellen huishoudelijke hulpen in staat om hun werkzaamheden beter te plannen en om gemakkelijk te communiceren met cliënten en collega’s. Zo biedt ThuiszorgInHolland een medewerkersportaal waarop huishoudelijke hulpen onder andere het werkrooster kunnen inzien en waarop ze kunnen communiceren met hun collega’s.

Slimme sensoren

Met behulp van slimme sensoren kan de zorg voor ouderen en hulpbehoevenden worden verbeterd. Deze sensoren zijn in staat om beweging, temperatuur en lichtsterkte te meten en kunnen zo signaleren wanneer er iets mis is. Zo kan er snel worden ingegrepen bij bijvoorbeeld een val of een te hoge of te lage temperatuur in huis.

Dankbaar werk

Huishoudelijke hulpen ervaren hun werk als dankbaar. Door het ondersteunen in het huishouden dragen ze bij aan een stukje levensgeluk van de cliënt.

Een schoon en leefbaar huis

Het doel van de werkzaamheden van huishoudelijke hulpen is het realiseren van een schoon en leefbaar huis. Iedere cliënt ontvangt een aantal uren in de week huishoudelijke ondersteuning.

Een dienstverlenende instelling

Huishoudelijk werk gaat huishoudelijke hulpen goed af en ze hebben oog en aandacht voor het welzijn en welbevinden van de cliënten. Sociale vaardigheden zijn dan ook van groot belang.

Werktijden en flexibiliteit

De ondersteuning wordt gewoonlijk verleend van maandag tot en met vrijdag tussen 07:30 en 17:00 en zaterdagochtend tussen 07:30 en 12:00. Huishoudelijke hulpen geven zelf aan welke vaste dagdelen ze beschikbaar zijn en aan de hand daarvan worden cliënten ingeroosterd. Naast vaste cliënten waar ze wekelijks of twee wekelijks komen, is er altijd de mogelijkheid om extra uren te werken. Wij proberen zo goed mogelijk aan de beschikbaarheid van onze huishoudelijke hulpen tegemoet te komen.

Wijkgericht werken

De meeste cliënten wonen in de buurt, zodat huishoudelijke hulpen direct vanaf hun woonadres naar de cliënten gaan en niet langs kantoor hoeven. Dit kan zelfs op de fiets en daarom ontvangen ze een dagvergoeding.

Zelfstandig werken

Met afspraken met de cliënt en de richtlijnen die huishoudelijke hulpen vanuit ThuiszorgInHolland ontvangen, werken zij zelfstandig. Zorgcoördinatoren en kantoormedewerkers staan huishoudelijke hulpen bij met vragen.

TIH Academie

Huishoudelijke hulpen kunnen hun kennis en kunde zelfstandig optimaliseren via de TIH Academie, een online platform met nuttige informatie over werken in de thuiszorg.

Neem contact op met ThuiszorgInHolland

Wil je graag aan de slag als huishoudelijke hulp in de thuiszorg of ben je op zoek naar huishoudelijke ondersteuning? Neem dan gerust contact op met ThuiszorgInHolland via onze live chat

Als je op zoek bent naar een vacature als thuiszorgmedewerker of huishoudelijke hulp in Breda, dan is deze vacature bij Thuiszorg in Holland wellicht iets voor jou.
Wij zijn op zoek naar flexibele medewerkers die zich willen inzetten voor cliënten in de regio Breda.
Als thuiszorgmedewerker zal jij je bezig houden met diverse huishoudelijke taken, zoals het schoonmaken van huizen. Dit kan vanaf 2-3 uur, tot maximaal 24 uur p/w zijn.
De vacature is gerelateerd aan thuiszorg in Breda en biedt de kans om deel te nemen aan de groeiende thuiszorgmarkt in de regio.
Wij bieden een aantrekkelijk salaris en de mogelijkheid om door te groeien binnen ons bedrijf.
Dus, Als je op zoek bent naar een bijbaan of per direct op zoek bent naar een vacature als huishoudelijk medewerker, dan nodigen wij je uit om te solliciteren op deze vacature.
Wij zijn op zoek naar medewerkers die zich willen inzetten voor de thuiszorg in Breda.

Bescherm jezelf en je cliënten tijdens het werken als huishoudelijke hulp tijdens de COVID-19 pandemie

Werken als huishoudelijke hulp is een essentiële baan, en tijdens de COVID-19 pandemie is deze baan nog belangrijker geworden. Er zijn veel manieren om jezelf en je cliënten te beschermen tegen de verspreiding van COVID-19, en in dit artikel zullen we enkele basisrichtlijnen uiteenzetten die je kunt volgen om veilig te blijven terwijl je je werk doet.

Besmettingsrisico’s begrijpen

Om jezelf en je cliënten te beschermen tegen COVID-19, is het belangrijk om te begrijpen hoe de ziekte zich verspreidt. Het virus verspreidt zich via druppeltjes van een besmet persoon als hij of zij hoest of niest. Het virus kan ook worden overgedragen via oppervlakken die besmet zijn met het virus.

Neem beschermingsmaatregelen

Om het risico op besmetting te verminderen, is het belangrijk om persoonlijke beschermingsmiddelen te gebruiken, zoals wegwerphandschoenen, een mondkapje en een veiligheidsbril. Hiermee bescherm je niet alleen jezelf als zorgverlener, maar ook je cliënt. Zorg er ook voor dat je regelmatig je handen wast met zeep gedurende ten minste 20 seconden.

Als huishoudelijke hulp is het belangrijk om voorbereid te zijn, vooral als je in nauw contact komt met cliënten. Alle cliënten moeten de symptomen van COVID-19 begrijpen en moet je hen eraan herinneren dat ze contact met hun arts moeten opnemen als ze zich ziek voelen. Het is belangrijk om te weten welke protocollen er gelden in het geval van een verdacht geval van COVID-19 en deze consequent toe te passen.

Vermijd nauw contact

Als je werkt als huishoudelijke hulp, is het belangrijk om nauw contact te vermijden. Dit kun je doen door bijvoorbeeld afstand te houden van cliënten, geen handen te schudden en zoveel mogelijk via telefoon of e-mail te communiceren.

Conclusie

Werken als huishoudelijke hulp tijdens de COVID-19 pandemie kan een uitdaging zijn, maar door op de hoogte te zijn van de risico’s en de juiste beschermingsmaatregelen te nemen, kan je veilig blijven terwijl je essentieel werk verricht. Denk eraan om regelmatig je handen te wassen, persoonlijke beschermingsmiddelen te gebruiken, afstand te houden van cliënten en jezelf goed te informeren.

FAQ’s

1. Hoe weet ik of ik contact moet opnemen met mijn cliënt als ik symptomen van COVID-19 voel?

Als je symptomen vertoont, moet je onmiddellijk contact opnemen met je supervisor en je cliënten informeren dat je niet in staat bent om naar het werk te gaan.

2. Wat zijn de meest voorkomende symptomen van COVID-19?

De meest voorkomende symptomen van COVID-19 zijn koorts, hoesten, vermoeidheid, spierpijn en kortademigheid.

3. Kan COVID-19 worden overgedragen via oppervlakken zoals deurklinken en tafels?

Ja, COVID-19 kan worden overgedragen via oppervlakken die besmet zijn met het virus. Het is belangrijk om oppervlakken regelmatig schoon te maken en te desinfecteren om het risico op besmetting te verminderen.

Wil je meer weten over het werken als huishoudelijke hulp tijdens de COVID-19-pandemie? Bij Thuiszorg in Holland bieden we professionele zorg bij jou thuis aan. Neem contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en hoe wij ons personeel beschermen.

Meer laden