Een veelgestelde vraag

Hoe ga je om met privacy en gevoelige informatie van cliënten?

Hoe ga je om met privacy en gevoelige informatie van cliënten?

Wijkgericht werken

Bij thuiszorg werken veel zorgmedewerkers wijkgericht. Dit betekent dat zij in de buurt van hun cliënten werken. Er hoeft daarom niet vanuit kantoor gewerkt te worden. Veel medewerkers gaan met de fiets en krijgen hiervoor een dagvergoeding.

Werken volgens afspraken en richtlijnen

Medewerkers van ThuiszorgInHolland werken zelfstandig volgens afspraken met de cliënt en volgens richtlijnen van de organisatie. Mocht een medewerker vragen hebben, dan kunnen deze gesteld worden aan de zorgcoördinatoren of kantoormedewerkers.

Medewerkersportaal

Op het medewerkersportaal kunnen de medewerkers onder andere het werkrooster inzien. Zo kunnen zij zien wanneer zij bij welke cliënt moeten zijn en waar de cliënt woont.

TIH Academie

Medewerkers kunnen hun kennis en kunde zelfstandig verbeteren via de TIH academie. Dit is een online platform met informatie over werken in de thuiszorg.

Privacy en gevoelige informatie

Eén van de belangrijkste zaken binnen de thuiszorg is het waarborgen van de privacy van de cliënten en het beschermen van gevoelige informatie. Het is voor medewerkers van ThuiszorgInHolland dan ook van groot belang om zorgvuldig om te gaan met persoonlijke informatie van cliënten.

Protocollen en richtlijnen

Om de privacy en gevoelige informatie van cliënten te waarborgen zijn er binnen ThuiszorgInHolland diverse protocollen en richtlijnen opgesteld. Deze protocollen en richtlijnen dienen door medewerkers nauwkeurig te worden opgevolgd.

Opvolgen van richtlijnen

ThuiszorgInHolland hecht veel waarde aan het opvolgen van de richtlijnen en protocollen. Medewerkers krijgen dan ook regelmatig trainingen over informatiebeveiliging en privacybescherming.

Veiligheid van gegevens

De veiligheid van gegevens staat hoog op de agenda bij ThuiszorgInHolland. Er wordt gewerkt met systemen en programma’s die ervoor zorgen dat gevoelige informatie veilig wordt opgeslagen, verzonden en verwerkt. Zo worden bijvoorbeeld bestanden versleuteld en wordt er gewerkt met een tweestapsverificatie.

Conclusie

Binnen ThuiszorgInHolland wordt veel waarde gehecht aan het waarborgen van de privacy en beschermen van de gevoelige informatie van cliënten. Er zijn diverse protocollen en richtlijnen opgesteld die door medewerkers dienen te worden opgevolgd. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan het trainen en opleiden van medewerkers op het gebied van privacybescherming en informatiebeveiliging.

FAQ’s:

    1. Hoe gaat ThuiszorgInHolland om met de privacy van cliënten?

ThuiszorgInHolland hecht veel waarde aan de privacy van cliënten en heeft diverse protocollen en richtlijnen opgesteld om deze te waarborgen en om gevoelige informatie te beschermen. Medewerkers krijgen regelmatig trainingen over informatiebeveiliging en privacybescherming.

    1. Kan ik mijn kennis en kunde binnen ThuiszorgInHolland optimaliseren?

Ja, dat kan zeker. Via de TIH academie kun je zelfstandig jouw kennis en kunde verbeteren. Dit is een online platform met nuttige informatie over werken in de thuiszorg.

    1. Hoe kan ik contact opnemen met ThuiszorgInHolland?

Je kunt contact opnemen met ThuiszorgInHolland door te chatten via de website: Live chat.

Wil je dit onderwerp op je gemak nalezen? Dat kan! Download dan hieronder het PDF document.

Gerelateerde veelgestelde vragen

Om uw rooster te raadplegen als huishoudelijke hulp bij ThuiszorgInHolland, kunt u inloggen op ons online platform voor medewerkers. Dit platform biedt u toegang tot uw rooster, informatie over cliënten en updates over werken in de thuiszorg.

Uw rooster bevat details over de huishoudelijke ondersteuning die u moet bieden, zoals schoonmaken, ramen lappen binnen en sanitair reinigen. Het is belangrijk om regelmatig uw rooster te controleren om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen.

Mocht u problemen ondervinden bij het inzien van uw rooster of vragen hebben over thuisondersteuning, neem dan contact op met uw leidinggevende of het kantoor van ThuiszorgInHolland. We staan altijd klaar om u te ondersteunen bij uw werk als medewerker thuiszorg.

Je zorgt samen met de cliënt voor een schoon en leefbaar huis. Dit houdt in dat alle huishoudelijke taken van een thuishulp in de leefvertrekken van een woning uitgevoerd worden. Dit zijn de ruimtes die dagelijks of in ieder geval meerdere keren per week gebruikt worden. De aangrenzende hal, overloop en trap vallen daar ook onder.

De ruimtes van de woning die niet onder het dagelijks gebruik vallen. Of die niet een aantal keer per week gebruikt worden, vallen dan onder incidentele taken. Dit zijn allemaal werkzaamheden die in het zorgplan beschreven staan.

Het is daarnaast ook belangrijk om te weten dat het altijd om de ‘binnenkant’ van een huis gaat. Dat betekent dus automatisch dat het onderhoud van een tuin, de stoep buiten aanvegen, of de ramen aan de buitenzijde lappen niet onder de huishoudelijke ondersteuning vallen.

Mogelijke taken zoals kleine boodschappen in de buurt doen, de auto wassen, of meehelpen bij een verhuizing horen dus ook niet tot de standaardtaken van een huishoudelijke hulp. Dat geldt ook voor het voorbereiden van voedsel en andere hulp van de thuiszorg.

Als er daarnaast bijvoorbeeld hulp bij het eten nodig is. Assistentie bij het douchen, aankleden of een toiletbezoek. Dan kan dit uiteraard ook via de thuiszorg. Maar dit is echter geen huishoudelijke ondersteuning, maar is hulp bij de persoonlijke verzorging. Dat valt dus niet onder de taken van een thuishulp, maar is voor een andere thuiszorgwerker.

Werk jij graag voor mensen en ben je op zoek naar een baan als thuiszorg medewerker in Eindhoven?
Dan is ThuiszorgInHolland op zoek naar JOU! Wij bieden een flexibele werkomgeving, zodat jij je werk kunt combineren met je studie, gezin of hobby’s.
Bovendien is de beloning bij ons aantrekkelijk, variërend van €12,25 tot €15,22 bruto per uur, afhankelijk van je ervaring.
Ook krijg je 8% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering, zodat jij je spaarpotje kunt aanvullen.

Als thuiszorg medewerker in Eindhoven werk je zelfstandig (in overleg met de cliënt) en kun je dankzij de wijkgerichte aanpak lekker dicht bij huis werken.
Je krijgt bovendien een fietsvergoeding van €1,33 netto per gewerkte dag. Hierdoor kun je geld verdienen terwijl je beweegt!

Om te kunnen starten als thuiszorg medewerker in Eindhoven, vragen wij het volgende: je woont in Eindhoven, je hebt een mobiele telefoon met internet, je bent een aanpakker die initiatief neemt en je verklaring omtrent gedrag (VOG) kan onderdeel uitmaken van de procedure.
Daarnaast verwachten wij betrouwbaarheid, respect, behulpzaamheid en dat je Nederlands verstaat en spreekt.

Als je op zoek bent naar een parttime bijbaan als huishoudelijke hulp, schoonmaker of werkster in Eindhoven, dan is ThuiszorgInHolland dé plek voor jou!
Neem snel contact met ons op voor meer informatie over onze vacatures in de thuiszorg.

Wanneer jij op zoek bent naar een verantwoordelijke en afwisselende baan als huishoudelijke hulp in de thuiszorg in Eindhoven.
Dan is ThuiszorgInHolland op zoek naar jou!

Wij bieden flexibele vacatures voor thuiszorgmedewerkers die cliënten in de persoonlijke omgeving willen helpen.
Als huishoudelijk medewerker kun je zelf je uren inplannen, waardoor je tijd hebt voor andere activiteiten in het weekend.
Werk je graag in de thuiszorg en vind je het belangrijk om een fijne band op te bouwen met jouw cliënten?

Solliciteer dan nu per direct bij ons voor een bijbaan als huishoudelijke hulp en verdien een goed salaris!

ThuiszorgInHolland is aangesloten bij de cao VVT. De huishoudelijke hulp is ingedeeld in de specifieke salarisschaal voor hulp bij het huishouden. Het bruto loon ligt tussen de € 11,89 en € 14,77 per uur. Naast dit uurloon ontvangt de huishoudelijke hulp een fietsvergoeding van netto € 1,23 per dag. In periode 5 van ieder jaar wordt er 8% vakantiegeld uitgekeerd en in periode 11 van ieder jaar 8,33% eindejaarsuitkering.

Per 1 maart 2023 zal er een volgende CAO verhoging plaatsvinden, waarbij het bruto uurloon tussen de € 12,25 en € 15,22 komt te liggen. Voor meer informatie over het werken in de thuiszorg, zie hoe is het werken in de thuiszorg?

Bij ThuiszorgInHolland waarderen we jouw interesse in de vacature voor thuisondersteuning. Voor een sollicitatiegesprek is het belangrijk om goed voorbereid te zijn. Neem de volgende zaken mee:

1.Een kopie van je CV: Hiermee kunnen we jouw werkervaring en opleiding bespreken tijdens het gesprek. Vermeld relevante ervaringen, zoals werken in de thuiszorg, huishoudelijke hulp of schoonmaken.
2.Referenties: Het is nuttig om contactgegevens van eerdere werkgevers of collega’s mee te nemen, zodat we een beeld kunnen krijgen van jouw prestaties en vaardigheden in de praktijk.
3.Voorbeelden van jouw vaardigheden: Bereid je voor om te bespreken hoe jij specifieke taken hebt aangepakt, zoals sanitair reinigen, ramen lappen en afstoffen. Dit helpt ons om een goed beeld te krijgen van jouw 4.expertise en ervaring als medewerker thuiszorg.

Zorg ervoor dat je op tijd aanwezig bent en presenteer jezelf netjes en professioneel. We kijken ernaar uit om je te verwelkomen bij ThuiszorgInHolland en jouw sollicitatie voor de functie van thuishulp te bespreken.

Als je op zoek bent naar een baan in de thuiszorg in Regio Eindhoven, dan biedt ThuiszorgInHolland een uitstekende kans!
Als thuiszorg medewerker verdien je een salaris tussen €12,25 en €15,22 bruto per uur, afhankelijk van je ervaring en expertise.
Dit is volgens de salarisschaal CAO VVT 2023. Bovendien ontvang je 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering van 8,33%.
Als je op de fiets naar je cliënt gaat, krijg je ook nog eens een fietsvergoeding van €1,33 netto per gewerkte dag.

ThuiszorgInHolland biedt flexibele werktijden, zodat je kunt werken wanneer jij beschikbaar bent, wat ideaal is als je ook nog studeert, een gezin hebt, of een andere bijbaan of hobby hebt.
Bovendien werk je in jouw eigen regio, dus kun je dicht bij huis werken.
Hierdoor heb je de kans om iets betekenisvol te doen voor de medemens en haal je voldoening uit je werk.

Om te solliciteren bij ThuiszorgInHolland moet je wonen in Eindhoven, in het bezit zijn van een mobiele telefoon (met internet) en initiatief nemen.
Het is ook belangrijk dat je betrouwbaar, respectvol en behulpzaam bent en dat je Nederlands verstaat en spreekt. Een Verklaring Omtrent Gedrag kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Dus als je een echte aanpakker bent en je op zoek bent naar een parttime baan als huishoudelijke hulp, schoonmaker of werkster, dan is deze vacature bij ThuiszorgInHolland perfect voor jou!
Reageer per direct en word een waardevol lid van ons team van huishoudelijke medewerkers!



Hoe verloopt het inwerkproces voor nieuwe huishoudelijke hulpen bij ThuiszorgInHolland?

Hoe verloopt het inwerkproces voor nieuwe huishoudelijke hulpen bij ThuiszorgInHolland?

Antwoord: Het inwerkproces voor nieuwe huishoudelijke hulpen bij ThuiszorgInHolland is zeer grondig en gestructureerd. Het is belangrijk dat huishoudelijke hulpen goed worden voorbereid, zodat ze hun werkzaamheden goed kunnen uitvoeren en ons kunnen helpen om de beste zorg te bieden aan onze cliënten.

De eerste dag bij ThuiszorgInholland

Bij ThuiszorgInholland begint het inwerkproces voor nieuwe huishoudelijke hulpen met een eerste dag. Op deze dag krijgen ze informatie over ThuiszorgInholland en onze visie en missie. Hierbij wordt ook de werkcultuur van ThuiszorgInholland besproken.

Trainingen en workshops

Nadat de huishoudelijke hulpen de eerste dag gehad hebben, starten de trainingen en workshops. Ze krijgen trainingen om te leren hoe ze huishoudelijke taken op de meest efficiënte en effectieve manier kunnen uitvoeren. Ook krijgen ze workshops over veilig werken, ergonomie en hygiëne.

Praktijkervaring opdoen

Na de trainingen en workshops gaan nieuwe huishoudelijke hulpen aan de slag in de praktijk. Ze worden begeleid door ervaren medewerkers om praktijkervaring op te doen. Dit is erg belangrijk omdat ze hierdoor kunnen leren hoe ze hun werkzaamheden het beste kunnen uitvoeren.

Ben jij geïnteresseerd?

Als je geïnteresseerd bent om als huishoudelijke hulp te werken bij ThuiszorgInholland, neem dan gerust contact met ons op via onze website. Op onze website vindt je meer informatie over werken bij ThuiszorgInholland en onze vacatures:

FAQs

Wat gebeurt er na het inwerkproces?

Na het inwerkproces worden nieuwe huishoudelijke hulpen regelmatig beoordeeld en gecoacht om hun werkzaamheden te verbeteren. Ze krijgen ook de kans om hun kennis en vaardigheden uit te breiden via verschillende cursussen en trainingen.

Hebben jullie ook stages voor studenten?

Ja, we bieden stages aan voor studenten. Tijdens deze stages leren studenten zorg te verlenen aan onze cliënten en kunnen ze ervaring opdoen in de thuiszorgsector. Kijk voor meer informatie op onze website.

Zijn er doorgroeimogelijkheden als huishoudelijke hulp bij ThuiszorgInholland?

Ja, er zijn doorgroeimogelijkheden. Huishoudelijke hulpen kunnen zich verder ontwikkelen naar de functie van senior huishoudelijke hulp. Ook is het mogelijk om zich verder te ontwikkelen als verzorgende.

Neem contact met ons op!

Als je geïnteresseerd bent om als huishoudelijke hulp te werken bij ThuiszorgInholland, neem dan contact met ons op via onze contactpagina.


Bij ThuiszorgInHolland begrijpen we het belang van een evenwichtige werk-privébalans voor onze huishoudelijke hulpen. Daarom hanteren we flexibele werktijden, zodat onze medewerkers in de thuiszorg hun uren kunnen aanpassen aan hun persoonlijke situatie. We bieden ook vacatures voor thuishulp op zowel parttime als fulltime basis, zodat onze schoonmaaksters in de thuiszorg zelf kunnen kiezen hoeveel uur ze willen werken.

Daarnaast zorgen we voor een heldere communicatie en duidelijke afspraken met zowel onze huishoudelijke hulpen als onze cliënten. We zorgen ervoor dat de thuisondersteuning die we bieden, goed aansluit bij de behoeften van de huishoudelijke hulp en de cliënt, en dat er geen onredelijke eisen worden gesteld.

Ten slotte bieden we bij ThuiszorgInHolland ondersteuning en training aan onze medewerkers in de thuiszorg om hen te helpen groeien en ontwikkelen in hun rol. Dit zorgt niet alleen voor tevreden medewerkers, maar ook voor een betere dienstverlening aan onze cliënten.

De innovaties die het werk van huishoudelijke hulpen in de thuiszorg vergemakkelijken

Huishoudelijke hulpen vormen een belangrijk onderdeel van de thuiszorg. Ze spelen een cruciale rol in het ondersteunen van ouderen en hulpbehoevenden bij het uitvoeren van huishoudelijke taken, waardoor deze personen langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. Maar hoe kunnen deze huishoudelijke hulpen geholpen worden bij het uitvoeren van hun taken? Hieronder bespreken we enkele innovaties die het werk van huishoudelijke hulpen in de thuiszorg vergemakkelijken.

Slimme huishoudelijke apparaten

De opkomst van slimme huishoudelijke apparaten heeft ervoor gezorgd dat het werk van huishoudelijke hulpen een stuk gemakkelijker wordt. Deze apparaten, zoals robotstofzuigers, slimme koelkasten en wasmachines, zijn in staat om taken automatisch uit te voeren, waardoor huishoudelijke hulpen meer tijd krijgen om zich op andere zaken te concentreren.

Apps voor communicatie en planning

Er zijn tegenwoordig tal van apps beschikbaar die kunnen worden gebruikt voor communicatie en planning. Deze apps stellen huishoudelijke hulpen in staat om hun werkzaamheden beter te plannen en om gemakkelijk te communiceren met cliënten en collega’s. Zo biedt ThuiszorgInHolland een medewerkersportaal waarop huishoudelijke hulpen onder andere het werkrooster kunnen inzien en waarop ze kunnen communiceren met hun collega’s.

Slimme sensoren

Met behulp van slimme sensoren kan de zorg voor ouderen en hulpbehoevenden worden verbeterd. Deze sensoren zijn in staat om beweging, temperatuur en lichtsterkte te meten en kunnen zo signaleren wanneer er iets mis is. Zo kan er snel worden ingegrepen bij bijvoorbeeld een val of een te hoge of te lage temperatuur in huis.

Dankbaar werk

Huishoudelijke hulpen ervaren hun werk als dankbaar. Door het ondersteunen in het huishouden dragen ze bij aan een stukje levensgeluk van de cliënt.

Een schoon en leefbaar huis

Het doel van de werkzaamheden van huishoudelijke hulpen is het realiseren van een schoon en leefbaar huis. Iedere cliënt ontvangt een aantal uren in de week huishoudelijke ondersteuning.

Een dienstverlenende instelling

Huishoudelijk werk gaat huishoudelijke hulpen goed af en ze hebben oog en aandacht voor het welzijn en welbevinden van de cliënten. Sociale vaardigheden zijn dan ook van groot belang.

Werktijden en flexibiliteit

De ondersteuning wordt gewoonlijk verleend van maandag tot en met vrijdag tussen 07:30 en 17:00 en zaterdagochtend tussen 07:30 en 12:00. Huishoudelijke hulpen geven zelf aan welke vaste dagdelen ze beschikbaar zijn en aan de hand daarvan worden cliënten ingeroosterd. Naast vaste cliënten waar ze wekelijks of twee wekelijks komen, is er altijd de mogelijkheid om extra uren te werken. Wij proberen zo goed mogelijk aan de beschikbaarheid van onze huishoudelijke hulpen tegemoet te komen.

Wijkgericht werken

De meeste cliënten wonen in de buurt, zodat huishoudelijke hulpen direct vanaf hun woonadres naar de cliënten gaan en niet langs kantoor hoeven. Dit kan zelfs op de fiets en daarom ontvangen ze een dagvergoeding.

Zelfstandig werken

Met afspraken met de cliënt en de richtlijnen die huishoudelijke hulpen vanuit ThuiszorgInHolland ontvangen, werken zij zelfstandig. Zorgcoördinatoren en kantoormedewerkers staan huishoudelijke hulpen bij met vragen.

TIH Academie

Huishoudelijke hulpen kunnen hun kennis en kunde zelfstandig optimaliseren via de TIH Academie, een online platform met nuttige informatie over werken in de thuiszorg.

Neem contact op met ThuiszorgInHolland

Wil je graag aan de slag als huishoudelijke hulp in de thuiszorg of ben je op zoek naar huishoudelijke ondersteuning? Neem dan gerust contact op met ThuiszorgInHolland via onze live chat

Meer laden