Een veelgestelde vraag

Hoe beïnvloeden veranderingen in de CAO VVT de arbeidsvoorwaarden voor huishoudelijke hulpen?

Veranderingen in de CAO VVT en de arbeidsvoorwaarden voor huishoudelijke hulpen

Hoe beïnvloeden veranderingen in de CAO VVT 2024 de arbeidsvoorwaarden voor huishoudelijke hulpen?

Als huishoudelijke hulp in de thuiszorg ben je misschien benieuwd naar wat de veranderingen in de CAO VVT  voor jou betekenen. De CAO, oftewel de Collectieve Arbeidsovereenkomst, bepaalt de arbeidsvoorwaarden voor medewerkers in de Verpleging, Verzorging en Thuiszorg (VVT). In deze blog vertellen we je wat de veranderingen inhouden en hoe deze jouw arbeidsvoorwaarden beïnvloeden.

Impact op huishoudelijke hulpen

Als huishoudelijke hulp ben je vaak parttime en flexibel inzetbaar. De veranderingen in de CAO VVT zijn over het algemeen heel positief voor jou als huishoudelijke hulp. Allereerst gelden de verbeteringen in de CAO ook voor jou, dus je kunt een hoger loon en meer scholingsmogelijkheden tegemoet zien. Verder kun je door de verlaging van de werkdruk prettiger werken, wat bijdraagt aan jouw werkgeluk en motivatie. Let op: sommige veranderingen, zoals de verhoogde reiskostenvergoeding, zijn niet relevant als je in de buurt van je cliënten werkt.

Hoe werken als huishoudelijk hulp bij ThuiszorgInHolland?

ThuiszorgInHolland is een organisatie die huishoudelijke hulp biedt aan cliënten op veel plekken in Nederland. Zo zijn wij o.a. actief in Haarlem, Amsterdam, Leiden, Breda, Eindhoven, Nieuwegein, Vianen, Gorinchem, Noordenveld, Harderwijk, Molenlanden, Zandvoort, Beverwijk en op nog veel meer locaties. Dankbaar werk, een schoon en leefbaar huis voor cliënten en een dienstverlenende instelling zijn belangrijk binnen onze organisatie. Je werkt bij ons parttime en flexibel, volgens de afspraken met de cliënt en de richtlijnen van ThuiszorgInHolland. Zo kun je werken op tijden die jou goed uitkomen. Op ons medewerkersportaal kun je het werkrooster inzien en je beschikbaarheid aangeven.

Voordelen van werken bij ThuiszorgInHolland

Bij ThuiszorgInHolland ervaar je het werken als een dankbare taak en help je cliënten aan een leefbare woning. Verder werk je wijkgericht, in de buurt van de cliënten, en hoef je niet langs kantoor te gaan. Ook heb je veel vrijheid in je werkzaamheden en heb je altijd de mogelijkheid om extra uren te werken als je dat wilt. Wij zoeken altijd naar manieren om jouw beschikbaarheid zo goed mogelijk tegemoet te komen. Tot slot kun je bij ons je kennis en kunde blijven ontwikkelen via de TIH academie.

Contact opnemen met ThuiszorgInHolland

Wil je meer informatie over werken als huishoudelijk hulp bij ThuiszorgInHolland? Of ben je geïnteresseerd in onze vacatures en/of stages? Neem dan gerust contact met ons op  https://thuiszorginholland.nl/contact/.

Wil je dit onderwerp op je gemak nalezen? Dat kan! Download dan hieronder het PDF document.

Gerelateerde veelgestelde vragen

Bij ThuiszorgInHolland stellen we hoge kwaliteitseisen aan onze huishoudelijke hulpen om ervoor te zorgen dat onze cliënten de best mogelijke ondersteuning ontvangen. Enkele van de belangrijkste eisen zijn:

1.Ervaring en vaardigheden: Onze huishoudelijke hulpen moeten beschikken over aantoonbare ervaring in schoonmaken, afstoffen en sanitair reinigen. Ook wordt er van hen verwacht dat ze bekend zijn met schoonmaaktips en technieken om efficiënt en effectief te kunnen werken.
2.Communicatie: Een goede thuishulp moet in staat zijn om effectief te communiceren met cliënten en collega’s. Dit omvat het bespreken van specifieke behoeften, het geven van advies over huishoudelijke ondersteuning en het zorgen voor een prettige en respectvolle werkomgeving.
3.Betrouwbaarheid en punctualiteit: Bij ThuiszorgInHolland vinden we het belangrijk dat onze medewerkers thuiszorg stipt en betrouwbaar zijn. Onze cliënten vertrouwen op onze huishoudelijke hulpen om op tijd te komen en hun taken naar behoren uit te voeren.
4.Integriteit en respect: Onze huishoudelijkehulp medewerkers moeten te allen tijde respectvol en integer handelen. Dit betekent dat ze de privacy en eigendommen van cliënten respecteren en verantwoordelijk omgaan met eventuele problemen of zorgen.
5.Flexibiliteit: Werken in de thuiszorg vereist vaak flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Onze huishoudelijke hulpen moeten in staat zijn om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden en bereid zijn om te helpen met verschillende huishoudelijke taken, zoals ramen lappen binnen en badkamer schoonmaken.

Bij ThuiszorgInHolland zijn we altijd op zoek naar gemotiveerde en gekwalificeerde mensen om ons team te versterken. Bekijk onze vacatures voor thuishulp en solliciteer vandaag nog!

Een hulp bij het huishouden biedt een aangename ondersteuning voor alle individuen die hun huishouden niet (helemaal) meer zelf kunnen doen.

De taken van een hulp bij het huishouden bestaan met name uit schoonmaken. In overleg wordt er een tijd afgesproken waar de cliënt voor de huishoudelijke ondersteuning recht op heeft. Dit is veelal tussen de 2 à 3 uur per week. Een huishoudelijke hulp kan bij zo’n werkbezoek doorgaans alle benodigde basistaken uitvoeren. Denk hierbij aan afstoffen, dweilen, stofzuigen, het schoonmaken van het toilet, de badkamer en de keuken.

Als er nog tijd over is, dan kunnen er daarnaast nog andere huishoudelijke werkzaamheden zijn die in het zorgplan beschreven zijn. Bij sommige cliënten kan het verzorgen van de was bijvoorbeeld tot de werkzaamheden horen. Of kunnen er andere extra klusjes plaatsvinden, zoals het schoonmaken van de binnenkant van keukenkastjes, de bovenkant van de deuren of een koelkast of magnetron schoonmaken.

Sommige werkzaamheden zullen echt niet elke week nodig zijn. Denk hierbij aan de binnenramen lappen of een oven schoonmaken. Er kunnen hier specifieke afspraken over gemaakt worden.

Naast het zorgen voor een schoon en leefbaar huis, heeft de huishoudelijke hulp veelal ook een signalerende en aansturende taak. Deze ondersteuning kan dan bestaan uit het aanbrengen of handhaven van structuur in het huishouden.

Bovendien er is altijd wel wat ruimte voor een gezellig praatje, een goed gesprek of zonder meer een luisterend oor. Want die persoonlijke aandacht is ook behoorlijk belangrijk. Zo bouw je immers een fijne band op met jouw cliënt.

Hoe jij als huishoudelijke hulp de zelfredzaamheid van jouw cliënten kunt bevorderen

Als huishoudelijke hulp heb jij een belangrijk aandeel in de zelfredzaamheid van jouw cliënten. Door het bieden van ondersteuning in het huishouden draag jij bij aan een stukje levensgeluk van de cliënt en maak je het voor hen mogelijk om in hun vertrouwde omgeving te blijven wonen.

Een schoon en leefbaar huis

Iedere cliënt ontvangt een aantal uren in de week huishoudelijke ondersteuning. Het doel van deze werkzaamheden is het realiseren van een schoon en leefbaar huis. Door jouw hulp zorgen wij ervoor dat onze cliënten in een hygiënische en veilige omgeving kunnen blijven wonen.

Dienstverlenende instelling

Als huishoudelijke hulp vind je het fijn om cliënten te ondersteunen en huishoudelijk werk gaat jou goed af. Je hebt oog en aandacht voor het welzijn en welbevinden van de cliënten en sociale vaardigheden zijn dan ook van groot belang om de zelfredzaamheid van de cliënt te bevorderen.

Wijkgericht werken

De meeste cliënten van ThuiszorgInHolland wonen dicht in de buurt. Je zult vanaf je woonadres direct naar de cliënten gaan en hoeft niet langs kantoor. Hierdoor werk je zelfstandig en volgens de afspraken met de cliënt en de richtlijnen van ThuiszorgInHolland. Onze zorgcoördinatoren en kantoormedewerkers staan altijd voor je klaar om je te helpen bij vragen.

Flexibele, parttime baan

Je geeft zelf aan welke vaste dagdelen je beschikbaar bent. Aan de hand daarvan roosteren wij cliënten in. Naast vaste cliënten waar je wekelijks of 2-wekelijks komt, is er altijd de mogelijkheid om extra uren te werken. Wij proberen zo goed mogelijk aan jouw beschikbaarheid tegemoet te komen. Mocht je nog beschikbare uren over hebben naast jouw vaste cliënten dan kunnen we je inroosteren ter vervanging van een (zieke) collega. Uiteraard kun je dit tijdig inzien in het werkrooster.

TIH Academie

Maak gebruik van onze TIH Academie om jouw kennis en kunde zelfstandig te optimaliseren. Dit online platform biedt nuttige informatie over werken in de thuiszorg en kan jou ondersteunen bij het bevorderen van de zelfredzaamheid van jouw cliënten.

Dankbaar werk

Veel van onze medewerkers ervaren het werken als een dankbare taak. Door het ondersteunen in het huishouden dragen zij bij aan een stukje levensgeluk van de cliënt.

Contact opnemen met ThuiszorgInHolland

Ben jij geïnteresseerd in een flexibele, parttime baan als huishoudelijke hulp bij ThuiszorgInHolland? Neem dan gerust contact met ons op via onze live chat, door een mail te sturen naar info@thuiszorginholland.nl,
of door te bellen naar 088 – 99 11 300.

FAQs

1. Wat zijn de werktijden van een huishoudelijke hulp?

De ondersteuning wordt gewoonlijk verleend van maandag tot en met vrijdag tussen 07:30 en 17:00 en zaterdagochtend tussen 07:30 en 12:00.

2. Hoe kan ik mijn beschikbaarheid doorgeven?

Je geeft zelf aan welke vaste dagdelen je beschikbaar bent en aan de hand daarvan roosteren wij cliënten in. Wij proberen zo goed mogelijk aan jouw beschikbaarheid tegemoet te komen.

3. Waar kan ik meer informatie vinden over werken in de thuiszorg?

Op onze website kun je meer informatie vinden over werken bij ThuiszorgInHolland en kun je onze vacatures bekijken. Ook kun je terecht bij onze TIH Academie voor nuttige informatie over werken in de thuiszorg.

Huishoudelijke ondersteuning van ThuiszorgInHolland omvat diverse taken die erop gericht zijn om het huishouden van cliënten te ondersteunen en hun leefomgeving schoon en opgeruimd te houden. Enkele belangrijke werkzaamheden die een interieurverzorger uitvoert zijn: schoonmaken, ramen lappen aan de binnenkant, sanitair reinigen, afstoffen, stofzuigen en de badkamer schoonmaken.

Het is belangrijk om te vermelden dat een medewerker thuiszorg bij ThuiszorgInHolland zich niet bezighoudt met taken zoals koken, wassen, aankleden, strijken, boodschappen doen, medicijnen toedienen of het geven van schoonmaaktips. De focus ligt op het ondersteunen van het huishouden door middel van schoonmaak- en opruimwerkzaamheden.

Jij bent op zoek naar een baan als huishoudelijke hulp/thuiszorg medewerker/schoonmaker/werkster in Regio Breda?
Dan is ThuiszorgInHolland op zoek naar JOU! Als huishoudelijke hulp bij ons werk je flexibel en kun je werken wanneer jij beschikbaar bent.
Daarbij bieden wij een aantrekkelijk salaris afhankelijk van jouw ervaring.

Bij ThuiszorgInHolland krijg je ook nog eens 8% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering.
Daarnaast ontvang je ook nog een fietsvergoeding per gewerkte dag. Werk bij ons is dus niet alleen een verdienste, maar ook nog eens goed voor je gezondheid!

Met onze wijkgerichte benadering werk je lekker dichtbij huis.
Dit is de ideale combinatie voor wanneer jij studeert, gezinsverplichtingen hebt of gewoon graag tijd hebt voor andere activiteiten.
Jij kunt echt een verschil maken voor de medemens door hen een geluksmoment te bezorgen met jouw aanwezigheid.

Om te solliciteren bij ons moet je wonen in Breda, beschikken over een mobiele telefoon met internet en een initiatiefnemer zijn.
Daarnaast moet je verklaring omtrent gedrag (VOG) kunnen overleggen en betrouwbaar, respectvol, behulpzaam zijn en Nederlands verstaan en spreken.

Al met al biedt ThuiszorgInHolland jou de ideale baan als huishoudelijke hulp, met een salaris conform de salarisschaal CAO VVT. Dus waar wacht je nog op?
Solliciteer nu en word onze nieuwe thuiszorg medewerker!

Voor mensen op zoek naar werk in de thuiszorg in Breda, hebben wij bij ThuiszorgInHolland een uitdagende vacature beschikbaar.
Als flexibele thuiszorg medewerker of huishoudelijke hulp, kun jij deel uitmaken van ons team en mensen helpen in hun dagelijkse huishouding.
Onze cliënten staan altijd uit te kijken naar jouw komst, en jij hebt de mogelijkheid om een band op te bouwen met hen en een luisterend oor te zijn.

Onze thuiszorg is parttime, zodat jij naast je werk nog voldoende tijd hebt voor andere activiteiten.
Vacatures voor huishoudelijke hulp en thuiszorg medewerkers zijn in Breda schaars, dus wacht niet en solliciteer nu!

Ons salaris is aantrekkelijk en wij zijn per direct op zoek naar nieuwe medewerkers. Jij kunt bij ons ook starten als bijbaan huishoudelijke hulp.

Word jij enthousiast van het idee om als huishoudelijk medewerker in Breda aan de slag te gaan en mensen te helpen in hun huis?
Solliciteer dan nu bij ThuiszorgInHolland voor één van onze vacatures in de thuiszorg!

ThuiszorgInHolland is op zoek naar huishoudelijke hulp in Haarlem.
De functie bestaat uit het uitvoeren van basis huishoudelijke taken, zoals schoonmaken en afstoffen.
Er is ook ruimte voor signalerende en aansturende taken en persoonlijke aandacht.
De werktijden zijn in overleg en kunnen oplopen tot maximaal 24 uur per week.
Het bruto uurloon volgens de CAO VVT 2023 salarisschalen huishoudelijke hulp ligt tussen € 12,25 en € 15,22 en er is een fietsvergoeding van netto € 1,23 per dag.
Bovendien ontvangt de hulp vakantiegeld en eindejaarsuitkering.

Als jij op zoek bent naar een baan als huishoudelijke hulp in de thuiszorg in de regio Eindhoven, dan hebben we goed nieuws voor jou!
Er zijn diverse vacatures beschikbaar voor jou als ervaren schoonmaker of als beginnende werkster.

Bij ThuiszorgInHolland werken we met de CAO VVT voor huishoudelijke hulp in 2023, wat betekent dat je een aantrekkelijk salaris kunt verwachten volgens de salarisschaal vvt.
Of je nu parttime of flexibele uren wilt werken, wij hebben voldoende mogelijkheden voor jou als hulp bij het huishouden.

Als medewerker van onze thuiszorg ben je verantwoordelijk voor het verzorgen van de huishoudelijke taken bij onze cliënten, zoals stofzuigen, dweilen, afwassen en boodschappen doen.
Wij zijn per direct op zoek naar enthousiaste huishoudelijke medewerkers die willen bijdragen aan een fijne leefomgeving voor onze cliënten.

Reageer snel op onze vacatures voor huishoudelijke hulp en word onderdeel van ons team in Eindhoven!

Bijbaan student huishoudelijke hulp

Bijbaan student in de thuiszorg

Ja, bij ThuiszorgInHolland bieden wij studenten de mogelijkheid om als huishoudelijke hulp aan de slag te gaan. Werken in de thuiszorg is een ideale bijbaan voor studenten die op zoek zijn naar flexibiliteit in hun werkschema. Bij ons kun je vacatures vinden voor diverse taken zoals schoonmaken, ramen lappen binnen en sanitair reinigen.

Om te solliciteren op een vacature thuishulp, kun je onze website bezoeken en het sollicitatieformulier invullen. Wij bieden huishoudelijke ondersteuning op basis van een schaal huishoudelijke hulp, wat betekent dat je salaris passend is bij je ervaring en vaardigheden en zeer goed te noemen is. Als medewerker thuiszorg krijg je tevens de mogelijkheid om bij te dragen aan het welzijn van onze cliënten door hen te voorzien van een schoon en comfortabel huis.

Wij verwelkomen graag gemotiveerde studenten die interesse hebben in werken als huishoudelijk hulp en kijken uit naar je sollicitatie bij ThuiszorgInHolland.

ThuiszorgInHolland is op zoek naar “kanjers” die zich inzetten voor kwetsbare mensen die zelfstandig thuis willen blijven wonen.
De medewerkers zijn sociaal ingesteld, hebben aanpakkersmentaliteit en zijn flexibel.
Ze hebben begrip voor respect en vertrouwen en zijn zich bewust van hun belangrijke rol in het verbeteren van de leefomgeving van de cliënten.
Het werk bij ThuiszorgInHolland wordt door veel medewerkers als dankbaar ervaren, omdat ze bijdragen aan een stukje levensgeluk voor de cliënt.

ThuiszorgInHolland biedt een flexibele parttime baan, waarbij medewerkers zelf kunnen aangeven welke dagen ze beschikbaar zijn.
Er is de mogelijkheid om extra uren te werken, in overleg met de beschikbaarheid van de medewerker.
Het werk vindt plaats tussen maandag en vrijdag tussen 07:30 en 17:00 en eventueel op zaterdag tussen 07:30 en 12:00.
Het is belangrijk om goede sociale vaardigheden te hebben en huishoudelijk werk te beheersen om cliënten te ondersteunen.

ThuiszorgInHolland werkt wijkgericht en medewerkers gaan rechtstreeks naar de cliënten, zonder tussenkomst van het kantoor.
Het werk wordt zelfstandig uitgevoerd, volgens afspraken met de cliënt en richtlijnen van ThuiszorgInHolland.
Medewerkers hebben toegang tot een medewerkersportaal waar ze onder andere het werkrooster kunnen inzien.

ThuiszorgInHolland heeft de TIH Academie, een online platform waar medewerkers hun kennis en kunde kunnen optimaliseren.
Hier staan nuttige informatie en trainingen voor degenen die in de thuiszorg werken.

Meer laden